Pozycjonowanie sklepów | Warszawa

Optymalizacja i pozycjonowanie sklepu internetowego stały się standardowymi działaniami promocyjnymi w zakresie handlu online. Nasza agencja interaktywna świadczy kompleksowe usługi SEO dla sklepów internetowych z Warszawy i całego kraju, oferując pozycjonowanie lokalne i globalne, dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta. Coraz więcej podmiotów z branży e-commerce zdaje sobie sprawę z potencjału promocji biznesu w sieci i wykorzystuje możliwości, jakie daje skuteczne pozycjonowanie. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz, się czy również powinieneś skorzystać z tej formy reklamy swojego biznesu, ten tekst jest właśnie dla Ciebie. Poznaj wszystkie korzyści usług SEO dla sprzedaży internetowej i dowiedz się, jak wygląda pozycjonowanie platformy sprzedażowej.

Pozycjonowanie sklepu

Po wielu tygodniach, a może miesiącach pracy programistów, webdesignerów, grafików i innych ekspertów, z dumą uruchamiasz swój własny sklep internetowy. Testujesz funkcjonalność, dodajesz produkty i starasz się reklamować swój biznes tak, jak to możliwe. Możesz jednak osiągnąć znacznie więcej dzięki skutecznemu pozycjonowaniu oraz optymalizacji, czyli działaniom, mającym na celu poprawę użyteczności i osiąganie przez witrynę sprzedażową topowych pozycji w wynikach wyszukiwania. W warunkach ostrej konkurencji rynkowej, pozycjonowanie stron i sklepów internetowych stało się narzędziem, którego potencjału zwyczajnie nie można lekceważyć.

W odróżnieniu od optymalizacji stron internetowych, zwłaszcza prostych firmowych wizytówek, pozycjonowanie sklepu jest procesem dużo bardziej złożonym i zaawansowanym, gdyż najczęściej dotyczy znacznie większej ilości podstron. Podstawą skutecznego pozycjonowania sklepu jest również zadbanie o „sprzedażowy” charakter tego rodzaju serwisu. Zarówno teksty na stronie takie jak opisy kategorii i produktów, czy znajdujące się na niej przyciski, pozycje menu, czy pozostałe funkcjonalności, powinny zachęcać potencjalnego Klienta do kupna lub podjęcia innej aktywności. Wszystko to sprawia, że pozycjonowanie sklepów jest procesem wielowymiarowym, wymaga gruntowej analizy samego serwisu, branży, jak i działań konkurencji, a wszystko to w celu opracowania optymalnej dla danego przypadku strategii SEO.

Opłacalność pozycjonowania?

Opłacalność pozycjonowania?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pieniądze zainwestowane w pozycjonowanie sklepu to pieniądze dobrze wydane. Oczywiście, że tak. Dlaczego? Ponieważ:

  • pozwala osiągnąć spektakularne wyniki w stosunkowo szybkim czasie,
  • utrzymanie wysokich pozycji w Google możliwe jest w wymiarze długofalowym,
  • pozycjonowanie sklepow internetowych jest tańsze, a zarazem skuteczniejsze niż w przypadku konwencjonalnych form reklamy.

Im wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania zajmuje Twój sklep, tym więcej użytkowników go odwiedza. Większy ruch na stronie to większa liczba Klientów, czyli większe zyski dla Twojego biznesu. Proste, a zarazem genialne, prawda?

Właśnie tak działa pozycjonowanie sklepów internetowych, będące jednym z najskuteczniejszych narzędzi do promowania sprzedaży online. Współczesny rynek zdominowała ostra konkurencja i walka o Klienta, niezależnie od branży, w jakiej działa dany podmiot, a umiejętnie prowadzone działania SEO pozwalają zyskać przewagę nad resztą stawki i sprzedawać jeszcze więcej.

Dlaczego warto pozycjonować sklep?

Tak samo, jak sklep stacjonarny robi wszystko, by przyciągnąć użytkowników swoją ofertą, również handel online wymaga odpowiedniej promocji i reklamy. Pozycjonowanie umożliwia dotarcie do szerokiego grona użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi Klientami, jednocześnie gwarantując wysoki współczynnik konwersji i zwrot z inwestycji. W przypadku osób kupujących online to właśnie wyszukiwarka Google stanowi podstawowe źródło wiedzy na temat kanałów sprzedaży i oferowanych produktów. Skuteczne pozycjonowanie sprawi, że Twój sklep internetowy stanie się lepiej widoczny dla ogromnej rzeszy internautów, którzy poszukując informacji o usługach online, zwracają uwagę wyłącznie na topowe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Większość sklepow internetowych świadczy swoje usługi sprzedażowe na terenie całego kraju i w takim przypadku najlepiej sprawdzi się pozycjonowanie globalne, które sprawia, że sklep staje się widoczny dla użytkowników Google z Warszawy, Gdańska, Zakopanego czy dowolnego rejonu kraju. Pozycjonowanie lokalne, w odróżnieniu od globalnego, umożliwia optymalizację sklepu online na frazy związane z danym miastem, dzielnicą czy regionem, co zdaje egzamin w przypadku małych firm i sklepów działających wyłącznie na określonym terenie. Zaletą pozycjonowania lokalnego jest możliwość znacznie precyzyjniejszego dotarcia ze swoją ofertą do grupy docelowej, zainteresowanej usługami świadczonymi na konkretnym obszarze. Pozwala ono również ograniczyć zbędny ruch na stronie, generowany przez użytkowników z innych regionów kraju, którzy prawie na pewno nie będą zainteresowani usługami świadczonymi na terenie obcego miasta.

Przykładowe efekty pozycjonowania sklepu internetowego

Przykładowe efekty pozycjonowania sklepu internetowego

  • lepsza widoczność serwisu sprzedażowego w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • skuteczna promocja marki w sieci,
  • ekspercki wizerunek, wzrost zaufania,
  • regularny wzrost liczny konwersji,
  • stałe, długoterminowe efekty kampanii,
  • pozyskiwanie nowych Klientów z różnych kanałów komunikacji,
  • zwiększenie sprzedaży i dochodów firmy.

Jakie działania prowadzi się podczas pozycjonowania sklepu?

Proces pozycjonowania sklepów internetowych ma charakter długoterminowy i obejmuje zestaw działań, które muszą być odpowiednio skoordynowane dla osiągnięcia optymalnych efektów, czyli zakładanej pozycji w wynikach Google. Najważniejsze etapy pozycjonowania sklepu internetowego oraz wykonywane w ich trakcie czynności, to:

  • zczegółowa analiza strony sklepu – w ramach tego etapu wykonywany jest audyt SEO, który pozwala ocenić parametry techniczne witryny pod kątem jej skutecznego pozycjonowani, a także wskaże te elementy strny, które wymagają optymalizacji,
  • opracowanie strategii pozycjonowania sklepu internetowego – wnioski z audytu SEO oraz specyfika danego biznesu i branży to kluczowe aspekty dla opracowania dedykowanej strategii pozycjonowania. Jej konsekwentna realizacja umożliwi osiągniecie zamierzonych efektów, a także ich utrzymanie, z miesiąca na miesiąc zwiększając wskaźnik konwersji, a jednocześnie obniżając koszty jej uzyskania,
  • profilowanie lingwistyczne – etap obejmujący dobór fraz i słów kluczowych, na które ma się pozycjonować serwis. Stworzenie bazy fraz umożliwia poznanie preferencji użytkowników oraz ułatwia precyzyjne dostosowanie oferty sklepu do rzeczywistych oczekiwań potencjalnego Klienta,
  • SEO i optymalizacja sklepu online – ten etap pozycjonowania obejmuje wszelkie czynności techniczne, dokonywane zarówno on-site (optymalizacja treści, meta-tagów, nagłówków, adresów URL, kodu i funkcjonalności serwisu), jak i off-site (link building),
  • zwiększanie sprzedaży za pomocą treści – czyli content marketing. Proces tworzenia unikalnych, wartościowych i nasyconych słowami kluczowymi tekstów, takich jak: opisy kategorii i podkategorii, opisy produktów, treści na podstrony sprzedażowe i informacyjne. Słowem – całość tekstów na stronie sklepu internetowego, które powinny nie tylko informować i odpowiadać na potrzeby Klientów, ale również wspierać sprzedaż (call to action),
  • budowanie zasięgu sklepu internetowego – etap obejmujący pozyskiwanie wartościowych linków i promocję sklepu na zewnątrz z wykorzystaniem m.in.: mediów społecznościowych, portali branżowych, grup dyskusyjnych czy stron zapleczowych, Tego rodzaju działania mają dwa podstawowe cele: pierwszym z nich jest oczywiście zapewnienie jak najszerszego zasięgu informacyjnego dla sklepu, drugim – budowanie eksperckiego wizerunku, poprzez publikacje na fachowych portalach internetowych, aktywność na forach dyskusyjnych oraz we wszystkich tych kanałach komunikacji, z których korzystają potencjalni Klienci sklepu internetowego,
  • testowanie funkcjonalności, wdrażanie poprawek i modyfikacji.
Optymalizacja witryny (SEO), co to jest?

Optymalizacja witryny (SEO), co to jest?

Bardzo ważnym elementem procesu pozycjonowania sklepow internetowych jest ich optymalizacja pod kątem użytkowników i wyszukiwarek. Optymalizacja serwisu pozwala dostosować jego funkcjonalność do wymogów Google w zakresie nagłówków, adresów internetowych, meta-tagów czy treści. Proces ten obejmuje również poprawę funkcjonalności sklepu oraz usuniecie wszystkich niedogodności, które powodują, że użytkownik odwiedzający sklep ostatecznie nie decyduje się na dokonanie zakupu, np. przez niefunkcjonalne manu, niezrozumiałe opisy produktów, brak konkretnej informacji o sposobie płatności czy zbyt wolno otwierające się podstrony.